Nyhedsbrev September

Nyhedsbrev september 2018
Først vil vi gerne forsøge at vedligeholde traditionen fra sidste år og invitere jer alle til høstgudstjeneste i teltet d.15/9 kl 10 ved tidligere biskop Kresten Drejergaard. Foreningen er vært ved et rundstykke og en kop kaffe efter endt gudstjeneste. Håber at se jer 

Haveforeningen sagde ja til det tilbud ,vedrørende ny samletank, som har været sendt til jer alle.
Det har ikke været helt uden problemer desværre, 2 gange blev vi brændt af trods vi havde en aftale om påbegyndt arbejde. Til sidst lykkes det at få arbejdet udført, dog med mangler. Der er nedlagt en 6000 liter tank som er tilsluttet de gamle toiletter samt etableret en udslagsvask til tømning af camping toiletter. Mangler vedrørende arbejdet og det tilsendte tilbud, der mangler kulfilter i forbindelse med udslagsvask og afblænding af rense rør, i forbindelse med udslagsvask er det aftalen at der er en bruser til skylning, der er ikke leveret alarm til ”fuld tank” og den gamle tank er ikke fyldt op (afblændet). Aftalen med leverandøren var at foreningen IKKE betalte før arbejdet var udført og godkendt. Leverandøren forsøgte undervejs at få udbetalt et aconto beløb, hvilket blev afslået. Foreningen har i dag en godkendt tank tilslutte de gamle toiletter, og vi har udbetalt 32.000,- til leverandøren det oprindelig beløb var på 37.900,-.
Erfaringen er at de af jer der evt. vælger at benytte denne leverandør, IKKE skal betale noget aconto beløb, men først betale det aftalte beløb når arbejdet er udført.
Der er p.t etableret og godkendt 49 samletanke i foreningen.

Vedrørende helårs toiletter er vi nået til den beslutning at vi vil istandgøre de eksisterende toiletter til helårsbrug samt udnytte en enkelt rum i medlemshuset til brusekabine. Det er ikke noget vi har fået udarbejdet et prisoverslag på endnu. Når vi har en pris, skal vi jo indkalde til en ekstraordinær generalforsamling for at få medlemmernes godkendelse før arbejdet kan gå i gang, og vi håber på at der er frivillig arbejdskrat i foreningen. Vi må dog se i øjnene at det desværre ikke er noget vi kan overskue i denne sæson.
Vi regner med og håber på at påbegynde dræn arbejde på langgade inden sæsonen 2018 slutter.
Info fra fællesarbejdet:
5 august 2018
Endnu en arbejdsdag er overstået.
Jeg er imponeret over den hygge og arbejds energi i altid kommer med.
Timerne oser af hygge.
Jeg vil gerne takke jer alle samt alle jer der bare kommer fordi i har lyst, selv om det slet ikke er Jeres arbejdsdag.
Og ikke mindst Irene og Annette for jeres flotte arbejde. Se lige det flotte skilt de har lavet👒🍒🍓
Festteltet blev også gjort klar til sommerfesten. Og nu er der igen plads på pilely.
Malene Bestyrelsen

Næste fællesarbejde og sidste i 2018 er den 23/9 kl 09.00. Festteltet vil blive nedtaget ved denne lejlighed

Der blev afholdt sommerfest d. 25/8 med fantastisk god mad og alletiders dansemusik. Irene have 62 og Ulisse have 39 stod for en stor del af maden og udførte et fantastisk arbejde, tak for det. I år var der mødt 38 op. Personligt havde jeg meget ondt i kroppen efter en nats dans 
Bestyrelsen har stadig en del at se til og til tider, en del arbejde med at løse konflikter iblandt haveforeningens medlemmer, eller at behandle emner hvor medlemmer er utilfredse med bestyrelsens arbejde.
Et bestyrelsesmedlem har været sygemeldt.
Henrik fra have 76 har trukket sig fra bestyrelsen og Frank fra have 148 er trådt ind som suppleant.

Vi har skrevet til Odense kommune vedr. de ny forhold på Havnegade, hvor vi mener at der stadig bliver kørt med for høj fart og til tider hensynsløs kørsel, vi har forslået at der bliver etableret fart bum på stykket. Kommunen har så iværksat en trafik tælling, for at finde ud af hvilket løsning der evt. kan iværksættes. Evt. en fart kontrol, så hold øje.
Velkommen til alle jer nye i haveforeningen, håber i falder til og håber i vil engagerer jer i fælleskabet og bestyrelses arbejdet.
De sidste referater fra bestyrelses møder er nu lagt ud på hjemmesiden.